FIRST DAY AT AMERICAN SCHOOL

Dne 1.9. začal můj den 5:30, kdy mi u postele začal vyřvávat budík. Ano čtete dobře v 5:30. Začíná totiž můj první školní den. Dobelhala jsem se do kuchyně, kde jsem postavila vodu na čaj a rozhodla jsem se, že si udělám jogurt s ovocem, protože na nějaké vyváření ovesné kaše jsem fakt neměla náladu. Venku v tuto dobu byla stále tma, takže to byl celkem nezvyk, když celý prázdniny vstáváte za světla. Po snídani jsem se doškrábala nahoru do koupelny, pak jsem se šla obléknout, naštěstí jsem si oblečení připravila večer předtím. Potom jsem se už nějak zcivilizovala a pak už jenom poslední zastávka v kuchyni pro krabičku s obědem, a pak šup na autobus. Autobus odjíždí v 6:35 a na zastávku to mám asi 3 minuty pomalou chůzí, ale stejně jsem radši vyšla v 6:28, abych měla jistotu, že mi neujede. Cestou na autobus už začíná svítat, ale stejně ještě není světlo. Autobus staví ještě v jednom sousedství a pak už jede rovnou do školy. Do školy jsem přijela kolem 7 hodiny a moje první zastávka byla v kanceláři pro studenty, protože jsem si zapomněla rozvrh a nevěděla jsem, kde mám svojí 2 hodinu. Našla jsem svoji koordinátorku a ta mi vysvětlila, že na zdi jsou napsaný jména podle tříd a tam najdu svoje jméno i s číslem mé třídy, kde budu mít první hodinu. Taky jsem ji poprosila o papír pro ministerstvo školství a taky jsem ji požádala, jestli by mi pomohla najít tenisového trenéra, protože všechny papíry jsem vyplnila a odevzdala, ale nedostali jsme žádnou odpověď, kdy mám trénink.
Došla jsem tedy do mé třídy a před třídou stál vysoký učitel, ale nebyl to můj učitel historie, kterého jsem měla mít danou hodinu. Pozdravil mě divnou větou a já jsem si myslela, že už jsem tak nervózní, že už ani nerozumím angličtině, a tak jsem na něj koukala, jako kdyby spadl z višně, a on se mě zeptal, že to není pozdrav v mém jazyce, a když mi ukázal ten papír z tím slovem, bylo tam napsáno "privet", což je rusky! Tak jsem mu vysvětlila, že je to rusky, a že já jsem z Česka a u nás se říká "ahoj". Tak byl chudák trošku ztrapněn, ale nakonec se ukázalo, že je to tenisový kouč a že mě přišel pozdravit a říct, kdy máme trénink. Nakonec se ukázalo, že je moc fajn.
Moje první hodina byla historie, kterou mám ale normálně až jako druhou hodinu, ale první den to bylo přeházený. Vyplňovali jsme nějaké papíry a seznamovali jsme se se školními pravidly. Taky nám na konci řekl, co budeme brát na hodině historie. Další hodina byla health science, kterou mám normálně hned jako první, a tam máme moc fajn starou učitelku, která nám pořád něco vypráví a dělá hodiny zajímavé. Další hodina jsou foods. Zahrnuje to vaření a získávání informací o nutričních věcech. Učitelka je trošku při těle černoška, sice mluví trošku rychle, ale jde jí rozumět, ale hlavní je, že její hodiny jsou spíš takové volnější. Potom jsme měli oběd. Normálně máme oběd mezi druhou a třetí hodinou, ale první dny je to trošku jinak. Seděla jsem u stolu s Marleen, mojí kamarádkou z předchozí hodiny a jejími kamarádkami. Potom mě čekala už jenom hodina anatomie, která bude asi ze všech nejtěžší, ale já věřím, že když si to každý den aspoň jednou přečtu, že to bude OK.
Po škole jsem se snažila už najít autobus, ale to se mi podařilo hned na poprvé, a pak už šupky domů. Nakonec můj první den školy nebyl tak strašný, i když jsem byla strašně nervózní. Sice nerozumím všemu, ale kdykoliv můžu použít slovník a učitelé jsou moc milí, když vědí, že jsem exchange student.

 

0 komentářů:

Okomentovat