ZISK VÍZA

V tomto článku se budu věnovat zisku víza a co všechno je potřeba udělat. Nejdříve, a ze všeho nejdůležitější věc, je opatřit si všechny dokumenty, které pak budete předávat na ambasádě. Poté jsem na internetových stránkách americké ambasády vyplnila hodně podrobný dotazník. (Trvalo mi to přes 2,5 hodiny a jsou tam otázky např. jestli jsem terorista atd. :D) Poté jsem si vytiskla dokument, který jsem po vyplnění dotazníku získala. Pak následovalo objednání se na schůzku. Předtím se musí zaplatit určitá částka a pak už si jenom vyberete termín na pohovor a máte vystaráno.
Já jsem měla pohovor dohodnutý na 8:15 a v 8 hodin už jsem byla 3. v pořadí před ambasádou. Než vás pustí dovnitř, projdou všechny vaše věci skenerem a vy rámem. Pak jsme dostali visačky s naším číslem, pod kterým jsme měli uložené všechnu elektroniku, která se do ambasády nesmí nosit. V prvním patře jsme si vyzvedli pořadový lístek a čekali na zavolání.
U první přepážky jsem ukázala všechny dokumenty, které po mně byli vyžádané, a pak jsem pouze čekala na závěrečný pohovor. Pohovor probíhal v angličtině a za sklem seděla moc milá paní, které ale nedošlo že sedí za sklem a musí použít mikrofon, takže jsem ji moc neslyšela. Ptala se kam jedu, kde budu bydlet a jestli jsem v kontaktu s rodinou. Celý pohovor trval tak 2 minutky a na konci mi bylo řečeno, že mi pas doručí poštou až domů. Takže to, čeho jsem se nejvíc bála, trvalo vlastně jenom 2 minuty. A pak už jenom čekat na pas s vízem.
Snad jsem objasnila, jak se vízum získá, a v případě otázek nebo nejasností mi napište do komentářů.

P.S.: Pas mi až domů doručen nebyl, ani u nás nebyli, takže jsem si udělala nedobrovolný výlet na poštu. :(

0 komentářů:

Okomentovat